台最索名模渣馬首跑 「最愛奶油豬!」

運動

廣告

半年前我哋曾飛過台灣,專訪最索「名模鐵人」王麗雅(Liya),佢當時話一定會嚟香港參加渣馬。結果上個禮拜就兌現承諾,嚟到參加渣打香港馬拉松嘅半馬賽,重破咗個人紀錄,以2小時4分鐘完成。佢賽後話希望自己可以慢慢咁進步。「人生好長,重有好多時間,我唔想迫得自己太緊,亦都唔希望自己會因為運動過度而受傷。」

話雖如此,但麗雅由2012年尾至今短短兩年幾間,已參加過超過20場馬拉松、3項鐵人賽;2014年內參加咗11場比賽,差唔多1個月1場,可謂異常「勤力」。今次訪問,佢會同我哋分享首次參加渣馬嘅感受,重會提供雙腿愈跑愈靚嘅秘技。

 

text – Jessie photo – Billy、由伊林娛樂提供

跑完即食奶油豬

麗雅嚟過香港好多次,但參加渣馬就係第1次。佢話可以用唔同嘅角度感受香港,重破到PB(personal best),覺得好開心。「平時只可以坐喺車入面,但今次直情可以喺行車嘅路上跑,感覺好唔同,其實有啲似喺台北街頭跑緊咁樣,只係身邊嘅人講嘅唔係國語而係廣東話。最難忘係跑過海底隧道,好多人一入去就歡呼,我都有跟住叫,氣氛好好。」

麗雅話比賽當日天氣好涼快,跑得好舒服。「但我冇諗過賽道會經過咁多橋,但都唔難應付,最難受反而係尾段去到市區,經過1間茶餐廳,聞到啲食物嘅香味。我平時好鍾意去香港嘅茶餐廳食嘢,但嗰刻可能身體極度疲累,竟然覺得一啲都唔香,反而覺得好油膩。不過跑完後都係第一時間同朋友衝去茶餐廳,哈哈!」麗雅話每次來港都一定會去茶餐廳,佢同好多台灣人一樣,最鍾意食奶油豬,重話諗起都興奮!

同自己競賽

麗雅以2小時4分鐘完成半馬,比之前嘅PB快咗4分鐘,佢話唔算係好大嘅躍進,但已達到自己預期目標。「跑步只要不斷進步,哪怕只係少少,我都好滿足,我覺得跑步做運動唔係工作,更唔似讀書,唔係用嚟同人哋比較,我係為咗我自己而跑,唔係為咗要贏邊個而跑,所以我永遠都係同自己競爭,咁樣先係最正確嘅概念。」

雖然麗雅話只需要同自己競爭,但佢教練就唔係咁睇。「佢睇到我今次嘅成績都一定會話:『咩話?重係2字頭?』哈哈!佢希望我做得更好。我一直都做緊好多訓練,不過就從來冇好認真咁做可以令自己速度變快嘅間歇訓練(Interval Training)。我平常會練好多關於核心肌群或者LSD(Long Slowly Distance),如果想將速度拉得更快嘅話,就一定要做間歇訓練,呢個亦係我今年嘅訓練重心。我嘅目標唔需要進步好多,反而係希望每次跑時,身體會更適應跑步嘅呼吸方式,成為習慣,享受過程。」

提醒新手:「最緊要有目標。」

麗雅跑咗步兩年幾,唔算資深,但佢由唔鍾意跑步到瘋狂愛上運動,已累積唔少比賽經驗,絕對有資格教大家點入門。

1. 工欲善其事,初跑者必須有整套適合運動嘅服裝,好睇之外,亦係對自己嘅保護。好似女仔一定要着運動內衣,佢係最貼近肌膚嘅衣物,吸濕排汗唔會令皮膚過敏之餘,所用嘅布料亦要特別有彈性,跑步時可以穩定同埋保護胸部;鞋要揀適合對應運動嘅,好似跑步同埋做室內NTC運動已經係兩個唔同嘅選擇。

2. 跑完步要謹記補充水分、蛋白質同埋糖分。例如有啲人會覺得天氣好凍,冇乜點出汗,做完運動就唔使補充水分。其實身體有達到一定運動量之後都要補充水分,促進身體代謝。

3. 尋找運動同伴,可以互相影響、鼓勵,亦可以令運動變得更有趣。

4. 報名參加比賽,令自己有目標,就會更有心機做運動同埋訓練。

5. 除咗要注意跑步姿勢,訓練亦要循序漸進,一開始先試試輕鬆跑300米,之後就1K、3K慢慢加上去,之後發現跑完返屋企對腳唔再震嘅時候,再增加到5K,如此類推。

6. 如果女仔生理期唔舒服,唔使迫自己,訓練時間表係死嘅,人係生嘅,好好咁休息,因為休息都係訓練嘅一部分,之後表現甚至會更好。

難忘3項鐵人賽

回望2014年,麗雅話最難忘嘅係佢嘅處女鐵人賽「台東普悠瑪鐵人賽」。「我冇諗過自己有朝一日會參加鐵人賽。嗰陣同一日要操游水、跑步、單車當中至少兩項運動,例如朝早游水,夜晚跑步,中間時間繼續工作。每日都大包細包咁樣出門,然後好攰咁樣返屋企。鐵人賽一開始,感動到鼻酸酸有想喊嘅感覺,但我忍住唔俾自己喊,我想眼淚要留到完賽先流。我預期自己跨越終點線時會大喊一場,點知衝過終點第1個感受係:『天呀!我已經係個鐵人喇!』我即刻跑去同教練講,我係鐵人喇!我係鐵人喇!佢恭喜返我,我當時先醒覺,咦!我唔記得咗要喊!因為真係太開心。」

 

生活變得不一樣

接觸跑步之前,麗雅話心情唔好,只識亂買嘢同大吃大喝發洩,而家唔開心就會跑步或者打場拳,平伏心情之餘,重可以開心咁食自己鍾意食嘅嘢,發洩到又唔驚肥,有雙重好處。「我身邊有朋友原本唔跑步,睇到我成日都去跑,就跟埋我一齊跑,以前同我夜蒲嘅朋友都漸漸變晒一齊去晨跑,再去食早餐,友誼反而更牢固。」

而家有唔少人會喺麗雅facebook留言,話睇到佢每日做運動,都好想變成佢咁樣。「前幾日喺街度撞到個女大學生,佢過嚟同我講好鍾意我,重拎佢部手電俾我睇,原來佢用咗我張相嚟做wallpaper。我覺得好開心,因為以前一般較多係男仔鍾意我,但自從我愛上運動之後,女仔都會因為我嘅精神同性格而鍾意我,甚至會因為我而開始跑步,生活變得唔一樣。」

視「肯雅徐」為目標

貴為台灣名模鐵人,麗雅原來都有欣賞嘅名人跑者,佢都好鍾意我哋香港嘅「肯雅徐」。「我覺得徐濠縈跑得好出色,一般嚟講1個貴婦,可以選擇喺屋企歎下、平時去飲下午茶,但佢就身體力行話俾大家知,佢出色嘅唔止係外表,重有運動嘅毅力。我覺得咁樣可以鼓勵到好多女仔,除咗識打扮自己,重要有其他嘢,先會令人覺得你厲害同吸引。我有follow佢個《Instagram》,會留意佢最近又跑咗咩比賽、佢平時點樣襯啲跑步服裝,甚至佢平常嘅服裝配搭。之前經常喺NIKE嘅活動遇到佢,我覺得佢講嘢好有型,佢試過講笑:『你對腳咁長,跑得唔快都唔緊要啦!俾大家睇下你嘅長腿已經好正啦!』我覺得佢係好輕鬆看待跑步呢件事嘅人,佢唔會刻意咁同人講佢完成咗幾長距離,要進步幾多,但佢就一直做自己,好有個性,好識面對自己,好多女藝人都未必做到。」

 

男友一定要愛運動

麗雅嘅朋友都戲稱佢係兼職運動員,佢自己都以考到運動指導員證為目標。「我唔係想做教練,只係好鍾意運動,我想將來有朋友或記者問起時,我都可以好正確咁指導大家最標準嘅運動動作,而家已開始準備,大概暑假時就會去考試。」

幾年前因婚姻失敗而走入人生低潮,跑步將佢嘅生活調回正軌,佢話而家感情方面一啲都唔急。「以前未做運動,就會覺得好悶冇嘢做,不如拍下拖啦!但因為而家已經將自己嘅時間安排得好充實,所以都冇乜時間諗呢樣嘢。如果遇到適合嘅都會試下,但對方一定要鍾意運動、識得健康生活,因為咁樣嘅人先會同我有話題。佢本身唔使好厲害,但一定唔可以排斥運動,會同我一齊練習、參加馬拉松,慢慢進步就OK。我最討厭就係有男仔會話:『你係咪傻咗,去跑咩馬拉松?』呢類人我就絕對唔會同佢講第2句說話。」各位男士,聽到未?

公開練長腿秘技

麗雅話好多女仔,甚至乎models都會有錯誤觀念,覺得跑步會令腳變粗。「佢哋每次見到我,都會好奇問我點解跑馬拉松,對腳都重咁修長?以下就係我嘅心得。」

1. 跑姿要正確,運用到啱嘅肌肉部分,就唔會令某部分肌肉特別發達。

2. 要做TRX(Total Resistance Exercise,利用彈力繩進行嘅全身抗阻力鍛煉)等嘅LSD運動,針對性練腿、臀、腹部呢啲肌肉,先有力量應付長跑。練得好,平時行路都唔會彎腰陀背,行都行得好睇過人。如果本身肚同屁股完全冇力量,每次行路啲力量會落晒小腿,唔好話跑步,行得多,對腳都會愈嚟愈粗㗎!

3. 跑完後一定要拉筋,腿嘅肌肉線條就會愈拉愈長,變得更好睇。紓緩嘅動作同運動本身同樣重要,我就算只係行街,返到屋企一樣會拉筋,令肌肉放鬆、拉長,唔會結成一大舊。我跑半馬後即刻會做番20分鐘拉筋動作嚟紓緩。返到屋企或酒店就會敷冰,跟住再拉筋,即係跑完嗰日,我每隔1、2個小時就會拉1次筋。如果有浴缸,我直情會放凍水再倒兩桶冰,成個人浸落去。可令擴張或破裂嘅血管冷卻,同埋減緩身體嘅不適。

4. 定期做運動式按摩,以常用嘅推、拿、揉等手法刺激肌肉,可減低運動後嘅肌肉酸痛感,同埋可將深層僵硬嘅肌肉推鬆。

 

麗雅由上年10月開始幫我哋寫網上專欄「Liya美力說」,每兩星期1篇,分享佢嘅生活、運動大小事,記得追睇。

 

 

延伸內容

《Gym Girl》第3集:玩完Criss Cross有人魚線,其實唔難!

渣馬2015 永不放棄