打工仔斥00後返工無責任心 放lunch、收工唔覆機 網民反稱:自己無時間觀念就話人哋

生活

廣告

每個年代的職場文化不同,來到20世紀,越來越多打工仔講求Work life balance,將工作及生活分開。日前,有位打工仔於討論區發文,批評00後新人同事無責任心,甚至直言放lunch、放工後,不會即時回覆電郵及WhatsApp。帖文一出後,引起網民兩極反應,有人認同樓主觀點,但有網民卻指放工後屬私人時間,樓主的要求過於苛刻。

撰文:Katie |圖片:Unsplash|原文刊於:經濟一週

樓主:次次食lunch同放工之後都搵唔到班00後

日前,有位打工仔於香港討論區以「班00後新人一放工就搵唔到佢哋,到底仲有冇責任心??」為題發文,大呻帶00後新人的不滿。那位打工仔指,公司每年都會要求他帶新人,講解公司運作。00後新人返工1個月左右,他卻發現一個嚴重問題,想向HR反映:

「次次食lunch同放工之後都搵唔到佢哋,Email又好,WhatsApp又好,佢哋都唔會即時應,點都係返到公司先會應。咁我搵得佢哋都都係緊要嘢,點可以唔應機?𠵱家科技咁發達,覆Email同WhatsApp都唔難,做嘢又方便,都唔明佢哋點諗。考慮緊同唔同HR講呢個問題。」

打工仔斥00後返工無責任心 放lunch、收工唔覆機 網民反稱:自己無時間觀念就話人哋
樓主表示,每次食lunch及收工後,00後新人都不會應機,斥他們無責任心。(圖片:Unsplash)

有人指00後唔使養家糊口 自然任性?

樓主帖文一出,引起網民兩極反應。有人認同樓主的觀點,直言00後無生存壓力、分分鐘零用錢比人工還多,自然任性兼無責任感。

  • 「00後又唔使養家糊口,無生存壓力,自然任性。」
  • 「心態就係打份工,工作時間外無責任。而且個個都懷才不遇,打份工已經好屈就,可唔可以體諒一下年輕人。」
  • 「一代不如一代。」
  • 「00後啲零用錢仲多過份人工,點會認真做。」

網民勸樓主:對00後不能要求太多

又有網民勸樓主「睇開啲」,對00後不能要求太多,要不然只會令自己心煩。

  • 「我公司嗰幾件都係咁,講完都無用。做咗幾日之後又會打回原形。」
  • 「𠵱家啲人係咁,你唔放開啲只有激死你。睇開啲啦兄弟。」
  • 「佢哋無造反已經偷笑,對00後不能要求太多!」
打工仔斥00後返工無責任心 放lunch、收工唔覆機 網民反稱:自己無時間觀念就話人哋
網民坦言,不能對00後要求太多。(圖片:Unsplash)

網民:並非00後問題

不過,有網民認為樓主不應將00後標籤化,問題出自人人對工作的態度不同,就算是70後、80後,同樣會有一樣的情況。

  • 「錯, 並非00後的問題,而係你公司文化的問題。Lunch同收工後屬於私人時間,如果好重要事情,就打電話啦!」
  • 「我公司啲『老屎忽』一樣都會無影,唔關年齡事,係嗰人有無心嘅問題。」
  • 「佢哋人工幾多先?低嘅話好正常!有咩事咁急一定要食飯時間內要知答案?問題唔可以收工前問?自己無時間觀念就話人哋無責任心;我想講,好多70後、80後都咁啦,返工出去hea,收工第一個走。」

有人反指樓主要求不合理:放工應你係人情 唔應你係道理

雖然有部分網民認同樓主觀點,但亦有人認為為00後新人的做法並無不妥,反指樓主的要求不合理。有人認為,收工後屬私人時間不回覆訊息、電郵合理。更有人直言,收工覆同事訊息是人情,不處理公事是道理。

  • 「你份工係咩工先?Lunch or 放工係我自由時間,一定要覆你?我會照睇message,不過睇情況先覆。ps:不是00後」
  • 「事實上…收咗工都仲應上司/同事係人情,唔處理公事係道理…與期埋怨收工唔覆,不如諗下點樣可以喺office hour 安排好曬所有嘢。」
  • 「我80後,但認為放工就放工,除非好緊急情況,否則點解要即刻覆,隨時要求別人非辦工時間做嘢,呢啲叫剝削,我唔係後生但我都唔認同呢種理所當然的要求,尤其對人工唔高的一般打工仔。工作是工作,生活是生活。」
  • 「Work life balance,你明唔明㗎?」
  • 「用私人時間去理你公司嘢?除非同你好熟好啱傾啦!咁如果調轉用公司時間做私人嘢!公司又得唔得先?」
打工仔斥00後返工無責任心 放lunch、收工唔覆機 網民反稱:自己無時間觀念就話人哋
有人認為,放工應機係人情,唔應係道理。(圖片:Unsplash)

科技發達唔等於打工仔要24小時stand by

亦網民指樓主的觀念太古板,認為「以前無智能電話一樣第二日返到公司先處理,科技發達咗唔代表員工24小時stand by。」又有網民認為樓主應將心比己,人人都有休息時間,放工時間覆訊息並非評定員工是否有責任心的標準。

「如果我係你下屬,我會半夜四點搵你傾公事,你唔覆就係你無責任感。我會去同HR講你唔適合教人,係咪要咁樣先顯得你有價值?做人可唔可以將心比心,工人都有休息時間啦,返工使唔使畀埋條命你?

做嘢有無責任感唔係咁分,平時辦公時間內都睇得出啦…換轉你放大假去旅行,都唔想老闆搵你啦!」

打工仔斥00後返工無責任心 放lunch、收工唔覆機 網民反稱:自己無時間觀念就話人哋
網民指科技發達唔等於打工仔要24小時stand by。(圖片:Unsplash)

網民:公司唔加人工就不要怨天尤人

有網民笑言,樓主想令00後對工作上心,收工後覆message,最佳的做法莫過於是加人工、OT錢。

  • 「同老細建議,放工時間後有公司嘢要WhatsApp傾的話,可以同老闆claim OT錢!佢哋會樂意即刻回覆你的!」
  • 「沒有事係double人工解決唔到,如果有就triple。錢一夠,佢留埋公司過夜,24小時聽電話都得。如果無錢解決,就係公司太窮嘅問題,不要怨天由人。試下從好方面諗,員工出一份咁低人工,只係想幫公司慳錢。」
打工仔斥00後返工無責任心 放lunch、收工唔覆機 網民反稱:自己無時間觀念就話人哋
圖片:Unsplash

香港有甚麼地方適合與閨密、情侶,一大班朋友去?

與閨密、情侶約會的話,當然要選擇氣氛好的地方啦!全港12間必去天台酒吧 都超有feel,傾得興起難免會飲多幾杯,如果出現這些醉酒特徵 時就要適可而止了!返工返到攰,不如一齊去按摩店鬆一鬆,油尖旺按摩店 非常多,實有一間啱你。一大班朋想熱熱鬧鬧,燒嘢食最好不過了,即刻熟讀BBQ技巧7式 ,包你喺燒烤場上戰無不勝!

家居清潔有甚麼好方法?

家居清潔非常重要,做不好隨時影響健康!很多人因為床褥體積大不容易洗滌,而忽略了床褥清潔,即睇5招床褥清潔方法;冷氣機內外都容易累積大量灰塵,洗冷氣機方法好簡單,輕鬆洗走灰塵黴菌。當然做足家居清潔都不能避免曱甴入屋,10種有效消滅曱甴攻略幫到你!

關鍵詞
生活