蔡瀾再度回應omakase言論 暗諷香港嗰啲等於刑罰

流行娛樂

廣告

香港著名食評家、香港四大才子之一嘅蔡瀾,早前於facebook「蔡瀾的日記」批評現時香港大熱嘅Omakase料理「當所有客人是笨蛋」,引起好多網民嘅共鳴、認同,言論引來專欄作家周顯撰文回擊,攻擊蔡瀾「30年前也許是權威,今天水平連普通food blogger也不如」。日前蔡瀾喺「蔡瀾的日記」解釋何謂真正的Omakase,並表示現時香港嘅Omakase料理有如「刑罰」,一眾網友紛紛大讚。

蔡瀾千字文解釋真正的omakase

蔡瀾日前更新連載專欄「蔡瀾的日記」,回應早前引起熱議嘅Omakase言論。蔡瀾就話冇諗過會引起風波,但「反對意見,我一向接受,認為多點角度來看,有趣得多。」,就藉此向大家解釋咩係真正嘅Omakase。蔡瀾解釋,去日本食「鮨」,行入一間未去過嘅舖頭,係唔會話要「Omakase」,因為「對方名氣頗大,也不“MAKASU”,這是動詞。“O”字是敬語,沒有意思。」,入到餐廳,廚師會問客人想要食啲咩,然後會攞出一個擺著各種食材嘅大木盒畀客人選擇,廚師會按照客人喜好,安排之後被客人選擇嘅食材。

蔡瀾
(圖片來源:fb@蔡瀾)

暗諷香港嗰啲等於刑罰

蔡瀾認為,「喜歡的一種種自己點來吃,廚師只會介紹產地和稀有的品種,那麽客人就會一樣樣試」,同廚師嘅交流先係叫「MAKASU」,如果唔識講日本嘅客人去食,就要靠日籍廚師嘅助手翻譯,溝通隔了一層,店舖決定嘅任何食材你要吃,吃唔晒唔准打包,因為會壞,損壞聲譽。蔡瀾暗諷香港嘅Omakase店舖:「看著那七八塊捏著大團飯的壽司,用的多是來平衡收入的魚蝦,不想吃也逼你動手,那不叫“鮨”,叫刑罰。」不少網友大讚蔡瀾是「真正的行家,有學識更有氣度」。

蔡瀾
(圖片來源:fb@蔡瀾)

蔡瀾:「omakase當所有客人是笨蛋」

蔡瀾每日都會於facebook連載專欄「蔡瀾的日記」,上月其中一篇文章講到日本菜、魚生,蔡瀾就指由廚師發辦的Omakase,係當客人係蠢材的餐廳,認為自己想食啲咩,自己會決定,並唔需要麻煩師傅,更認為Omakase呢種經營方式只不過係商人們的把戲,方便餐廳容易計算成本,而唔係日本菜的精髓!結果言論引來專欄作家周顯喺報紙撰文回擊,指「蔡瀾沒去過幾多間日本最高級的、或最有名料理店,反過來看,我去蔡瀾開設的餐廳,幾乎沒有不中伏的。或者可以說,蔡瀾在30年前也許是權威,但在今天,他的水平連普通food blogger也不如了。」

蔡瀾 劇照示意圖
劇照示意圖(圖片來源:YouTube@喬信博)

圖片來源:電影壽司之神、fb@蔡瀾