前主播柳俊江仔女性格反傳統!兒子玩ELSA都無問題

流行娛樂

廣告

人稱「柳爺」的前TVB新聞主播 柳俊江 ,有個外號「大鼻子情聖」,冧老婆有一手,會分擔家頭細務,閒時煮番幾味,喜歡攝影的他更常為老婆影沙龍,盡心盡力做個好老公。柳爺對兩歲女兒Bella都冧到暈,時刻都想保護囡囡,即使今年五月細仔Winston出世後,柳爺依然對Bella寵愛有加,反而囝囝幾個月大,已經想訓練囝囝有堅強性格。

撰文: Ling
攝影: Simpson Chiu(部分相片由受訪者提供)

自古有云:「女要貴養,仔要窮養。」非指金錢上的投資,而是內涵。男孩要磨練意志,教導他們承擔責任;女兒的貴養,是指要具備文化修養,增廣見聞,有獨立主見,免被物質誘騙。柳爺坦言不自覺有偏心囡囡,已盡力把此想法放下,「可能爸爸心目中會諗呢啲,我會盡量提自己放低呢啲諗法。」

男仔玩Elsa無錯

傳統思想要「男主外,女主內」,男人做男子漢擔起頭家,女人要溫柔嫻淑,專心相夫教子。不過時代轉變下,男女在家庭的角色會有轉變,丈夫做大廚,太太出外工作,愈來愈普遍。連小朋友的喜好也不一定男仔玩車也可玩Barbie、煮飯仔,將來或成就另一番天地。最近家長就一些性別問題鬧得熱烘烘,楊千嬅曾經拒讓囝囝玩《 Frozen 》的Elsa,被家長群插,千嬅其後已洞悉問題,讓他自由喜歡Elsa,更因而認識了所有公主系列,培養出閱讀興趣。

柳爺一對仔女的性格亦反傳統,Bella性格好動,喜歡蹦蹦跳跳,Winston則較文靜、專心,柳爺覺得性別喜好問題並非孩子的錯誤,不必糾正。「我以前都俾老竇話男仔唔好入廚房,唔好做家頭細務,老竇係傳統潮州人,但依家如果男仔係靚仔小鮮肉,仲入得廚房煮幾味,女仔當神咁拜㗎嘛,彭于晏出嚟煮兩味你就好開心!年代唔同咗,將來個年代都會唔同,所以我唔覺得係咩問題,就算Elsa嘅製作團隊入面都好多男人,你要明白件事係點行,而唔係單方面你鍾意,如果唔係目光會好狹窄。」

珍藏粉紅色波鞋

柳爺笑自己都收藏好多粉紅色波鞋,好多球員都全身粉紅上陣。「冇需要將呢樣嘢模式化,亦都唔需變成一個話題,每個人都有自己管教方式。」柳爺除了多粉紅色波鞋,亦經常下廚煮幾味,無刻意劃分「男主外,女主內」,很多媽咪都有自己理想,好似柳太在音樂事業上有些新計劃,作為丈夫的柳爺會與太太互相補位。「以前情人節、聖誕節先係我煮氹吓老婆,近排佢忙湊細路,又多嘢諗,希望開啲有關豎琴嘅新project,所以我就分擔吓,煮到就煮。」

 

對女兒偏心一點

女兒是爸爸的前世情人,對女兒比較嬌縱,柳爺笑言也不自覺有偏心囡囡的情況。「我知道我係先入為主,唔應該咁做,但少不免會有啲自然反應,好似阿女一整親,我會即刻走埋去:『你有冇事呀?』如果阿仔整親,就話:『冇事,自己企起身。』」

即使囝囝哭鬧,柳爺都會比較狠心,希望囝囝堅強些,但太太會出聲提點,兒子只有幾個月大。「我對個女好錫好寬鬆:對住個仔不其然會有期望,想佢堅強啲,雖然太太會提番我佢得幾個月大,喊係好正常,但個心都會覺得佢唔喊好啲,哈哈!不過無辦法呀,可能爸爸心目中會諗呢啲,我會盡量提自己放低呢啲諗法。」

不單止爸爸,其實媽咪都有「女要貴養,仔要窮養」的想法,少不免對兒子硬淨一點,連柳太分別帶仔女出街食飯,都會到不同餐廳,她在社交網站分享道:「湊住個女,帶佢出街會搵啲坐得好啲嘅地方食嘢,湊住阿仔,就單拖帶住佢坐大牌檔茶餐廳食個佬飯都好okay。」

 

幫Trouble 2女兒了解內心

兩歲的Bella踏入Trouble 2的年齡,開始有主見,懂得say no,易發脾氣,柳爺和柳太現花很多時間與囡囡溝通。「尋晚阿女有少少脾氣,我見到太太同佢溝通嘅過程,見到兩歲嘅佢開始有自己諗法,我相信呢個係長期溝通,我好怕劃條線話幾多歲做乜嘢,幾多歲又做啲乜嘢,我唔相信依家嘅小朋友係要用咁保守嘅方法去幫佢做判斷。」

Bella比較早熟,思考及說話能力比同齡小孩快,更懂得表達不滿情緒。「依家佢會成日講『唔要呢個』、『唔要嗰個』、『唔好呀!』甚至會有突如其來嘅脾氣,對我嚟講都係學習過程,我唔會話好叻同佢溝通或者開導佢,我都學習緊去了解佢內心世界,同時間幫佢了解自己嘅內心世界。」太太最近透過書本去引導Bella了解自己,已初見成效,「套書講情緒,一套有幾本,分別講angry、jealous、sad、being loved,太太一路同佢講去幫佢了解發生咩事,因為咩事唔開心?嬲唔係問題但要理解同點去解決?」

父母面對子女Trouble 2、Terrible 2聽落恐怖,柳爺將之比喻作男女關係,「正如男人都話女人恐怖一樣,係你唔理解女人,你冇去溝通啫,適當嘅溝通、適當去放下你嘅睇法係好重要。」

太太是豎琴高手

柳爺和柳太的IG頻頻上載她與女兒玩豎琴的片段,獲得一致讚好,柳太在聖誕節時用手搖鈴奏出聖誕歌,在網上更勁吸likes!柳太 的音樂底子厚,大學讀音樂系出身,識玩大量樂器,家有鋼琴、大豎琴、中豎琴、兩個BB豎琴、長笛、牧童笛、手搖鈴……柳爺都有彈結他及小結他Ukulele。「柳太仲有啲擺喺床下底,鋼片琴、木片琴等等,好多樂器。」

出世在音樂家庭,仔女有很多機會接觸樂器,在剛過去的農曆年,Bella便主動要求學鋼琴,Winston亦喜歡聽音樂,媽媽玩音樂會 望到眼擎擎。「太太以前有教琴,阿女見到本書仔好得意,就攞出嚟叫媽媽教佢彈。」

柳爺和柳太沒有刻意要栽培仔女在音樂上有成就,暫時當興趣玩玩就好,多試其他興趣後讓他們自由發展,柳爺說:「依家一路教一路睇先,都有信心嘅,太太可以教音樂,學術、語文上我都可以教到。」

發展興趣能調劑身心,做人不易行差踏錯,音樂更可治療情緒,柳爺指太太不開心時會收埋自己彈琴,懷孕時亦多彈琴作胎教,現在仔女的情緒的確較其他小朋友冷靜。「我唔夠膽講係咪真係有幫助,我都係觀察,但多個興趣去分散注意力都係好事。」

 

性格決定命運

柳爺和柳太主張孩子開心學習,不太着重學術方面,故不會選擇傳統名校,反而着重孩子的人際關係、情緒管理、建立性格及價值觀方面,直到中學孩子摸清了方向才落工夫,他表示自己也是過來人。「我唔相信贏在起跑線,三歲定八十,我只相信性格決定命 運。我都係遲起步嘅人,中六七先開竅,上埋大學讀新聞系,有種鼓勵令我要做好自己,以前一直靠小聰明過骨,會考都係得15 分。」畢業後到TVB任職新聞部記者及主播,2010年辭任,輾轉做過NGO,至今創辦了廣告製作公司,由傳媒人變成廣告導演,他慶幸自己未遇上 太多波折,做每件事也盡了全力,對得起自己。

柳爺可以為孩子做的,是為他們累積資源讓他們選擇,而選擇權在他們手中。除了培養興趣,柳爺更為他們在財政上打好基礎,以應付將來的教育開支。身為今年「香港理財月」香港金融理財知識和能力策略大使的柳爺,打算將兩年的利是錢為Bella和Winston各自開戶,亦有買些基金幫助儲蓄,他認為儲蓄一定要有目標,否則中途會因其他枝節而提走款項,影響仔女將來的發展。

爸爸影相叻

女士們都想另一半影相叻,幫自己和仔女影多啲靚相,柳爺就做得到,經常為妻兒拍下多幀唯美寫真,其他爸爸們可以參詳吓,氹吓家人開心!