似毒非毒 薑檸樂:我要做填詞人!

流行娛樂

廣告

若你重有睇電視嘅話(筆者自己冇睇好耐),早排有個成日loop嘅飲品廣告,內容係講個毒男(目及)女時發現睇嘢眼矇矇,但愈飲睇得愈清晰……飾演毒男嗰位入型入格,重覺得佢好熟口面?

佢就係呢期香港其中1個最紅嘅YouTuber薑檸樂(真名蕭慶峰),佢憑呢個廣告由網絡躍上電視,亦坦言好開心。「啲親戚朋友喺街見到有我個樣嘅廣告,就會影相send俾我父母,佢哋開心我就開心。」

但靠「毒」搵食嘅佢,就話自己只屬「微毒」級數。「毒男鍾意打機、睇漫畫,我全部好少做,只係少少內斂囉!」佢話平時最愛聽歌、改歌詞,夢想係成為填詞人。

text – Jessie photo – Pakco

 

上年薑檸樂幫Balancy「清肝。明目飲」拍攝廣告,令佢被更多人認識。拍攝現場好多人,但因為係喺泰國,工作人員主要係講泰文,所以佢唔驚,重覺得輕鬆,唔使自己度橋,跟住演就可以。

薑檸樂之前曾拍攝熱爆可愛韓文歌〈Gwiyomi〉放上網,當時佢都有以長髮示人。

鼻大唔開心

同薑檸樂做訪問,筆者發覺佢唔止「少少內斂」,講嘢係一句起兩句止,同佢喺網片入面口水多過浪花嘅形象好唔同。「我份人好慢熟,同我熟咗就知我唔係咁靜,係1個會成日諗啲古靈精怪搞笑嘢嘅人。但我天生怕醜,讀小學時,連舉手去廁所都唔敢。就算而家有時作公開表演或做主持時,上場前都會震一輪。以前做訪問只識答係同唔係,而家都會講到2、3句嘢,進步咗啦。」

薑檸樂係多產YouTuber,除咗有自己channel,重經常同其他YouTubers jam嘢。佢喺12年10月同另1位YouTuber凍豆腐合作,2人一齊作曲填詞兼合唱佢哋嘅原創歌〈是是但但隨隨便便求求其其〉,一出街極受歡迎,目前點擊率超過69萬。薑嘅粉絲自此穩步上升,不過人紅自然多仇家,佢亦開始收到唔少負面批評。「好多時我都自動過濾啲惡性留言,唔會好上心,但話我鼻大、個鼻核突我有少少介意,因為我自己都覺得佢哋講得啱嗰度弊!以前成日被網民批評我有懶音,我都有出過條片嚟笑自己。其實我之後都冇刻意練咬字,但近來再冇人提呢樣嘢,可能佢哋習慣咗。」

 

佢同凍豆腐合力創作嘅〈是是但但〉真係幾洗腦,曲風重有少少香港獨立1人樂隊the pancakes嘅影子添。

自製CD賣$5

唔少網民對YouTubers喺佢哋嘅片內插入收錢置入式廣告反感,薑檸樂都唔例外。「網上有人話我拍咁多廣告,剩係掛住搵錢,忘記咗初衷。佢哋根本唔知我初衷係咩,我一直都係想填詞,我冇唔記得,而且重堅持緊。」

2011年7月,薑檸樂首次放片上YouTube,但內容並唔係佢而家嘅自拍搞笑片,而係佢改咗詞嘅歌,例如channel中最高點擊率嘅片,就係佢初期改編《多啦A夢》主題曲,抽亞視水嘅〈亞視主題曲〉。當時佢係喺高登搵巴打絲打幫手代唱再自製簡單MV,自己冇出過鏡嘅。「我中學開始就鍾意改歌詞,會喺本簿度寫低,啲同學得閒就會攞嚟唱。我都參加過1次學校嘅舊曲新詞比賽,重奪得最勵志歌詞獎。不過呢樣未算爆,我試過同個friend用啲5蚊1支嘅mic,錄自己改詞嘅K歌入電腦,再用小畫家好粗劣咁自製封面,燒咗10隻碟出嚟賣俾同學,5蚊隻。全部都係我哋自己唱番,好難聽,又竟然真係有人覺得搞笑而買,10隻最後全部賣晒,有啲同學到而家都重keep住。」

 

用《多啦A夢》主題曲改編而成嘅〈亞視主題曲〉,薑檸樂將張家輝喺電影《賭俠1999》中喺天台駁天線嘅經曲畫面同對白:「X你個街!亞視嚟嘅喂!」夾入首歌度,極之抵死。目前點擊率已超過102萬。

冇天分作曲

薑檸樂指自己一向唱歌都難聽,重笑啲網民,話佢哋最近留言讚佢唱得好咗,實在莫名其妙。「反而我1年前正式跟老師學結他,有網民發現我彈結他進步咗,呢樣嘢我真係好開心,代表我嘅努力冇白費。」

既然學緊結他,自己又咁鍾意填詞,何解唔曲詞都包辦晒?佢就話自問冇呢個天分。「我唔係好識諗新旋律。我鍾意作詞多啲,最崇拜許冠傑、林振強、林敏驄,我覺得佢哋寫抵死嘢又得,抒情嘢又得,好犀利!我都好希望可以做到佢哋咁,不過要睇多啲詞同埋書嚟豐富自己先。」

薑檸樂大專喺IVE讀工商管理,畢業後做咗3年共兩份會計工,之後佢話頂唔順辭職,希望投身創意行業,嗰排失業幾個月。「辭職之後都驚搵唔到工,所以2012年嗰時我開始自拍片放上YouTube,第1條係講我跑步踢波嘅生活片,連埋之後拍嗰幾條片其實都超級無聊,但而家反而諗唔番嗰啲橋。」

 

薑檸樂上年終於正式為商業歌填詞,佢同本地樂隊ToNick主音結他手恆仔一齊填咗ToNick嘅〈邊個知道〉,亦有份參演MV。

填詞搵唔到食

失咗業3、4個月,薑檸樂搵到份喺網上電視台度做creative writer嘅工。「做咗10個月,網上電視台冇乜人睇,基本上冇乜機會可以俾我發揮到,日日返去就係打字幕,學唔到嘢,唯一就係練到我而家打倉頡打得好快。自此之後,我就全心做個全職YouTuber。」

佢話做填詞人係佢嘅夢想,佢希望自己有朝一日可以名正言順有填詞人呢個身分。「但係我知道填詞搵唔到食,所以我都想未來有自己嘅crew,做production工作,接拍網片。我哋YouTubers最清楚網片個形式,例如長度、節奏、笑點,要點樣先至可以吸引人睇同大眾嘅口味。」

 

機會從來係要自己爭取,好似2010年香港第1代YouTuber Eminleo嘅「爆笑字幕版足球小將」就喺網上非常受歡迎,薑檸樂就send過佢自己改編嘅主題曲俾Eminleo,兩人因而認識。

 

薑檸樂同志同道合嘅另一YouTuber小為合作開咗個channel「 WUARVIDEO」,最新1條片係講述假設佢哋10年後見番,回憶番10年前一齊拍片嘅趣事。