日本|網友力數日本職場文化8宗罪 其實去玩同一齊共事真係爭好遠 好多嘢表面同內裡都唔一樣

網絡熱話

廣告

日本|疫情問題唔少香港人都去唔到旅行,相信好多人都好掛住「鄉下」,但其實去旅遊同一齊工作相差極遠,由於兩地職場文化相當唔同,一有問題隨時會「火星撞地球」,早前就有網民在討論區大吐苦水,直言同日本人共事「慘過死」,隨即引來大量香港網民回應,更力數日本職場的8宗罪,到底有咩問題咁嚴重?

日本|網友力數日本職場文化8宗罪 其實去玩同一齊共事真係爭好遠 好多嘢表面同內裡都唔一樣

香港人工作講求效率,速度之快絕對是世界前列,而且靈活變通,善於配合其他人。日本人則可以說是另一個極端,做事認真,注重細節,有時更是過於一板一眼,不懂變通。

有網友在LIHKG討論區發帖,題為「同日本仔有工作上接觸慘_過死」,一口氣數算了日本人在工作方面的3個難頂之處。

一、言不由衷

喺工作上溝通真係好重要,香港人工作講求效率,但日本人則注重細節,有時仲會不懂變通。「永遠講野留一手,講完都唔知UP乜,想避談就突然扮聽唔明英文」

二、男尊女卑

呢個情況完全反映出兩地文化,問題直接出現在職場上,小則影響情緒,大則影響工作效率。「男尊女卑到極致,同個Jun小小嘅regional manager問籍單嘢,搞咗成個星期過曬deadline先答。」

日本
(圖片來源:日劇《無法成為野獸的我們》劇照)

三、毫不坦誠

不過既然香港與日本職場文化各走極端,雙方矛盾之處又豈止得3方面那麼少,廣大網友也相繼力數日本人工作上的不是之處。「乜野都收收埋埋唔會同人講。」

四、自視過高

有網友直言,跟日本人合作時對方甚麼都不做,只是一味當自己是高層,除了對別人辛勞成果坐享其成,還會指指點點,自以為好巴閉,令人大感不爽。「同日本人做PROJECT一樣慘過死啦,乜都唔做,等你班友做完佢COMMENT。」

五、效率極慢

網友呻,與日本人合作時,稍為問個問題,都要拖至第二日才會回覆。外界普遍認為,當中應該關乎日本人極端地嚴謹的作風,但有網友揶揄指,日本人可能並非如外界想像般嚴謹,只是拖延一下,讓人以為他們好忙。

日本
(圖片來源:LIHKG討論區截圖)
日本
(圖片來源:日劇《無法成為野獸的我們》劇照)

六、盲從程序

或許也因為這份嚴謹作風,日本職場往往事無大小都要走足整個程序,例如大小事都要報告、聯絡、商量等等,完成了所有程序才會給出結果,永遠不懂跳過當中無甚意義的微小程序。「日本職場好奉行大小事都要菠菜 報告 聯絡 商量 走晒成套SOP先出結果。」

七、笑裡藏刀

這個表裡不一的特徵,恐怕香港人即使只是往日本旅遊,都能夠感受得到,表面永遠是笑臉迎人,客氣到不得了,但暗地裡則是另一副模樣。

日本
(圖片來源:LIHKG討論區截圖)
日本
(圖片來源:日劇《無法成為野獸的我們》劇照)

八、捨本逐末

在追求嚴謹的作風驅使下,日本人往往執著於細節,有時變得吹毛求疵,甚至是捨本逐末,只見到眼前的小問題,忽略了更遠大的方向。「日本就連d唔重要嘅野都勁tail做,例子:叫佢project吓下個月嘅sales,其實講句「同budget差唔多,預算正負5%」就已經夠,佢就一定要做幾星期。」


撰文:Yin圖片來源:LIHKG討論區截圖、日劇《無法成為野獸的我們》劇照