90後唔做律師創業印卡片 打本10萬3個月回本 每月生意額近百萬

熱話

廣告

【創業個案】經常聽到職場上老一輩說:「一代不如一代!」更聽過有同事標籤「90後」不受控!不過,循規蹈矩未必有出色,作為90後的Wilson就是一個「人辦」,他不理家人反對,法律系畢業的他決定放棄大好前途、唔做律師,利用10萬元積蓄創業開印刷公司印卡片。結果3個月極速回本,現時每月營業額接近百萬、每月盈利有6位數字,令父母刮目相看!

撰文:Hody (原文刊於《經濟一週》)| 圖片:Cliff、受訪者提供|編輯:Kelchan

倫敦國王學院法律系畢業

一聽到今次受訪者在英國倫敦讀大學、畢業於King’s College London倫敦國王學院法律系,一個「有父幹」、帶點輕浮的富家子弟形象即時浮現。

然而初次見面,出現在眼前的「90後」Wilson卻是個彬彬有禮、笑容可掬的年輕人,言語間更露出該年紀才會出現的稚氣,現實與幻想往往有落差。

事實上,Wilson確是出身於富裕家庭,自小受父母悉心栽培,他今次創業雖成功,但中間卻捱過不少苦頭。

爸爸似「寵物小精靈」想儲徽章

說到當初為何會選擇修讀法律系,他說,因為家姐是會計師、哥哥也是律師,所以爸爸都「好似『寵物小精靈』咁想儲徽章!(想子女們)一個會計師、一個律師、一個醫生!」

但他認為醫生要起碼讀5年,如果自己唔適合就會浪費時間,加上覺得「阿哥都做到律師,自己唔可以輸畀佢」所以最後都揀法律來讀。

Wilson說他選修LLB LAW,「一開始我都係諗住做事務律師,因為我都係對商業方面比較有興趣,同埋好似個個都揀呢個讀、有啲羊群心理,後尾自己實際去大律師行做過實習後就發現『唔係好對路、唔係好適合!』」

他續指,與好多人讀Law一樣,當時覺得讀Law好有威嚴、幫到好多人、收入亦可觀,但讀過及做過後就發覺其實不然,而且工作好沉悶。

唔做律師回港創業印卡片

「無論你做嘅有幾多、做得幾好,最後你都好似只係大公司內一粒齒輪仔,付出同收入唔係好成正比…返工時每日只係『做做做』但唔知自己做緊乜嘢!無一個大Picture!」他說。

從對話中可以感到他當時的無力感,其實這正正是天下間所有打工仔的心聲,我又何嘗唔係公司裡面的一粒小齒輪呢!

最後Wilson放棄做律師,回流返香港創業。家人知道後當然反對,身邊朋友都大感可惜,始終他已花了3年時間去完成法律學士學位,也當過幾個月見習事務律師。

他指:「父母反對,大部分人都覺得浪費,但如果因為嗰3年時間而以後都要做一啲我唔鍾意嘅嘢,對我嚟講更大嘅浪費….而且我覺得而家趁後生唔試,將來到三四十歲先試嘅機會成本就大好多!」有錢可以任性!年輕都係!

英國賣公仔麵畀同學仔賺錢

事實上,Wilson確是有點家底,但非可以亂使錢的富二代,他指父母一向對他非常嚴格,當年在英國讀寄宿期間,父母一星期只給他20英鎊(大約二百多元港幣)零用錢,而且已經覺得「畀多佢」,他學著父母的口吻說:「寄宿學校使乜用咁多錢呀?」

他續指,因為寄宿學校是全包的(包食宿),但他們不明白寄宿學校「啲嘢好難食,每餐只有薯仔同幾粒肉咁。」

他不好意思的說:「咁嗰陣就想要多啲錢,所以就喺香港買啲零食返英國賣畀同學,例如一包公仔麵香港買兩三蚊,返到英國賣二三十蚊都有同學會買…用一包公仔麵換一個Take Away都好!」

到大學時,Wilson的「賣零食生意」模式變得更刁鑽,他將在香港購得的大包糖果、餅乾分拆開「一粒粒、一小包咁賣」給低年級的同學,他說收入更可觀!

他的生意頭腦,原來早在讀書時已經浮現。

10萬元儲蓄創印刷平台印卡片

Wilson創立的印刷平台JoinPrint,定位在平價高質市場。

他指,開始想創業的原因是在大學時有個叫Chinese Society,「成班中國人一齊玩,有好多活動,當時主要負責印活動單張、製作入場券等,接觸到好多有關印刷的東西,發現印刷品要設計得好、印得靚其實大有學問,而且應該有市場,所以回到香港就嘗試創業。」

回到香港,拿著10萬元儲蓄創業,一切由零開始,「首先我找了一個Programmer、一個Designer,Programmer幫我寫網站,而Designer就幫我Design網站嘅版面同產品嘅設計,因為我哋網站提供唔同嘅卡片設計,畀一啲One Man Company可以自行選擇適合卡片設計模版,訂造印刷卡片。」

如果客人已有自家的卡片設計,又可以使用網上的上載系統,上載該卡片設計檔案,輸入印刷數量和其他細節便可以。

他認為他的印刷平台比其他同行優勝之處在於平價得來品質有保證,例如紙質方面全部用最好的,而且不是「乜都印」,公司提供的印刷品都是「最精美」的東西,確保客人得到的都是最好的品質。

夾印刷廠以分成形式做

話說回來,區區10萬元如何開到一家印刷公司?Wilson解釋,「其實一開始成本好低,一開始唯一最大支出只係請Programmer同Designer,工作地方則是租借親友的辦公室。

因為我係夾印刷廠以分成形式做,即係當我接到單先分成畀印刷廠,例如張單有$1,000,我就要分$200畀印刷廠。」

雖說創業3個月已極速回本,但Wilson指公司發展非一帆風順,營運初期其實零生意了一段時間,撞板與挫折同時都有很多。

「一開始公司就只有3個人,無自己的生產線,而且只是利用印刷廠夜班的Part time 『攝單咁印』,夜班的時間是下午6pm至3am,為咗Make sure佢全部嘢都印啱,所以我每晚都留守到最後即係凌晨3點,然後第二朝8點又返工,包裝、運輸都一腳踢。」一點也不輕鬆。

父母指罵難聽過粗口

成立初期經常撞板,客人致電回來投訴是經常發生的事,由印刷品質素不均、墨水脫色,甚至來稿出錯以致成品出錯都試過,Wilson說他都會無條件為客人再造過。

「有一次我好幸運咁接咗一張十幾萬嘅大單,點知接咗之後先發覺合作開嘅印刷廠都正趕緊一批貨,最後要靠朋友幫忙,即日搬晒所有嘢去另一家印廠先趕得切交到貨畀客人。」

最令他氣餒的是每日回家,父母與他都會因他放棄做律師而鬧交,指罵佢的說話絕對難聽過粗口:『都叫你做律師架啦!』、『你而家搞呢啲每日喺度燒錢!』、『後生仔應該儲經驗呀嘛!搞埋呢啲嘢做咩吖!』、『你不務正業!身在福中不知福!』…

Wilson指經歷了大約兩個月生意不穩定加每日與父母鬧交的日子,「搞到我連屋企都唔想返,佢哋完全係恨鐵不成鋼。」

每月生意額接近7位數

到後來開始接到單,公司生意趨向穩定,家人態度才開始軟化,不再將他與哥哥及姐姐比較,至現時家人是100% Support他。

Wilson說公司的所有客戶都是透過網上搜尋找到他們的,2017年初創業時以個人客戶為主,現時大至連卡佛、東瀛遊等大公司都是其客戶,「農曆年時,曾接過一家大公司印製利是封的過百萬大單,此後就多了很多客人介紹的客戶,現時公司每月生意額接近7位數,每月盈利都有6位數。」

在這個創業例子中,說明了有錢及年輕可以任性,而「有父幹」都要靠自己的努力才能成功。

有沒有關於香港的有趣盤點?

香港地從來不乏心靈熱點,香港不少地方均設立行刑場,正正是大部分屋邨興建時的前身,盤點香港猛鬼屋邨 ,信不信由你!不少朋友都喜歡想當年,香港懷舊小食 及這10款最愛夾糖是不少人的共同回憶,沒有高檔的食材,卻塑造出最難忘的味道。提到昔日蒲點,旺角絕對係大家留低最多腳毛嘅地方,千禧年代必去蒲點 ,你又去過幾多個呢?

有甚麼必學生活小智慧?

天氣時熱時凍,容易令人患上小感冒,唔想次次依靠藥物?可以試試這8招必學鼻塞穴位方法7大喉嚨痛舒緩方法。除了感冒外,生痱滋亦非常影響日常生活,坊間有各式各樣的解決痱滋方法,助你解決痛楚!